1. Haberler
  2. Dünya
  3. ABD, İran’dan bugün yanıt bekliyor

ABD, İran’dan bugün yanıt bekliyor

İran'ın Barbados bayraklı tankere el koyması Körfez'de tansiyonu yükseltti. ABD, ateşkes sürecinde Tahran'dan diplomatik bir yanıt bekliyor.

featured
Google'da Abone Ol service
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Kırılgan bir ateşkesin gölgesinde, İran bir petrol tankerini ele geçirdiğini bildirdi. ABD ise bu durumla ilgili İran’dan bir yanıt beklediğini açıkladı.

Körfez’deki Gerilim Artıyor

Körfez bölgesinde gerilim yükselirken, ABD, İran ve Birleşik Arap Emirlikleri arasında tansiyon giderek artmakta.

İran’ın Tasnim ajansı, “Ocean Koi” isimli Barbados bayraklı petrol tankerine el koyulduğunu duyurdu. İran basınında yer alan haberlere göre, el koyma sebebi, “İran’ın petrol ihracatını engellemeye yönelik bir girişimde bulunduğu iddiası” olarak öne sürüldü.

İran Dışişleri Bakanı’nın Açıklamaları

İran Dışişleri Bakanı Abbas Arakçi, artan gerilime dair değerlendirmelerde bulundu. Arakçi, “Diplomatik bir çözüm masada olduğu her seferde ABD düşüncesizce bir askeri macerayı seçiyor. İranlılar asla baskıya boyun eğmez.” ifadelerini kullandı. İran Dışişleri Bakanlığı, ABD’nin İranlı tankerlerine yönelik eylemlerini ateşkes ihlali olarak kınarken Bakan Arakçi, İran’ın füze envanterinin ve fırlatma yeteneğinin arttığını belirtti.

Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki Olaylar

Reuters, Birleşik Arap Emirlikleri’nin İran’dan fırlatılan 3 balistik füze ve 3 insansız hava aracı ile hedef alındığını ve bu saldırılarda 3 kişinin yaralandığını aktardı.

ABD Dışişleri Bakanı’nın Değerlendirmeleri

ABD Dışişleri Bakanı Marco Rubio, İran ile olan gelişmelere dair değerlendirmelerde bulundu. Olası bir anlaşma için İran’dan yanıt beklediklerini söyleyen Rubio, henüz bir yanıt alamadıklarını belirtti. “Umarım bu, bizi ciddi bir müzakere sürecine sokar.” şeklinde konuştu. Rubio, 7 Mayıs’taki çatışmaların “Destansı Öfke Operasyonu” ile bağlantılı olmadığını savunarak, “Eğer ABD’ye ateş açılırsa, cevap veririz.” dedi.

İran Gemisi Üzerindeki Saldırı

İran’ın Mehr Haber Ajansı, 7 Mayıs gecesi yaşanan çatışmalarda vurulan bir İran gemisinin 10 mürettebatının yaralandığını, 5 kişinin ise kaybolduğunu bildirdi.

ABD Merkez Komutanlığı’ndan Açıklama

ABD Merkez Komutanlığı CENTCOM, 8 Mayıs tarihinde 70’ten fazla tanker gemisinin İran limanlarına giriş ve çıkışının engellendiğini açıkladı. CENTCOM, X üzerinden yaptığı açıklamada, “Bu ticari gemiler, tahmini 13 milyar doların üzerinde değere sahip 166 milyon varilden fazla İran petrolü taşıma kapasitesine sahip.” ifadelerini kullandı.

Trump’ın Açıklamaları

7 Mayıs’ı 8 Mayıs’a bağlayan gece Körfez’de silahların yeniden konuştuğu sırada, ABD Başkanı Donald Trump, çatışmalara rağmen ateşkesin devam ettiğini dile getirdi. Trump, Truth Social’da “Üç adet Amerikan destroyeri, ateş altında Hürmüz Boğazı’ndan başarıyla geçti. Üç destroyere de zarar verilmedi, ancak İranlı saldırganlara büyük zarar verildi.” yazdı. Trump daha sonra “Bugün bizimle dalga geçtiler. Onları havaya uçurduk.” ifadelerini kullandı.

Diyalog Sürecine Dönüş

Gerginliğin bir diyalog sürecinde yeniden ortaya çıkması dikkat çekici. ABD ve İran arasında kısa bir mutabakat metninde anlaşmaya varılma aşamasına gelindiği bildirildi.

İran’ın en üst düzey askeri komutanlığı, ABD güçlerinin bir İran petrol tankerini ve başka bir gemiyi hedef aldığını, Hürmüz Boğazı’ndaki Keşm Adası’nda sivil alanlara hava saldırıları düzenlendiğini açıkladı. İran’ın Hatem el-Enbiya Merkez Karargahı sözcüsü, İran saldırılarının “önemli hasara” yol açtığını belirtirken, ABD Merkez Komutanlığı herhangi bir varlıklarının vurulmadığını ifade etti.

ABD, İran’dan bugün yanıt bekliyor
Giriş Yap

Musitem Haber ayrıcalıklarından yararlanmak için hemen giriş yapın veya hesap oluşturun, üstelik tamamen ücretsiz!